Перевірка партнера на добропорядність перед підписанням договору. Частина 2.
Коли ви вже пройшли першу частину перевірки партнера на добропорядність, узгодили ціни, обсяги закупок, технічні вимоги до продукції, то саме час підписувати зовнішньоекономічний договір.
Ми підготували інструкцію як уникнути неприємностей на даному етапі:
1. Попросіть свідоцтво реєстрації компанії, її адресу - фактичну та юридичну, банківські реквізити, ПІБ підписанта договору і документ, який підтверджує право підписання (наприклад, 1-ша сторінка Статуту). Іноземці іноді насторожуються від такого запиту, але Ви завжди можете сказати, що це обов’язкова умова для внесення у вашу CRM систему чи бухгалтерську систему.
2. Перевірте форму власності клієнта з вашим банком. Наприклад, компанія має в Німеччині форму власності GbR. Це означає, що вона не платить податок на прибуток і може підпадати під дію закону про трансферне ціноутворення. В Україні є визначені форми власності по кожній іноземній країні, які підпадають під дію законодавства про трансферне ціноутворення і це створює багато додаткових проблем. Ознайомитись з формами власності за країнами можна за цим посиланням.
3. Доцільно мати корпоративну презентацію клієнта, щоб розуміти з якими компаніями він працює, яке покриття в країні, які канали збуту, скільки людей в компанії, коли вона була заснована.
4. Якщо компанія працює з вашим основним конкурентом, але включає вас у портфель з аналогічним продуктом і ще просить ексклюзив - це має насторожити, це один з легальних способів закрити для вас ринок, не роблячи замовлення. Тому якщо хтось просить ексклюзив - прописуйте тестовий період (3-6 міс.) і домовлені обсяги закупок, щоб мати можливість позбавити компанію ексклюзиву, якщо закупівлі не виконуються або їх недостатньо.
5. Якщо ваш контрагент вже працює з українськими партнерами, зателефонуйте до цих компаній, щоб почути їх відгук. Перевірте, щоб людина, яка підписує договір була тією самою, яка має право підписання документів (інакше такий договір не має юридичної сили).
6. Коли ви отримали контракт зі сторони контрагента з правками, зробіть порівняння вихідної версії від вас і тої, яка прийшла від них, щоб там не було прихованих правок.
7. Часто компанії з бідних країн просять великі партії зразків, обіцяючи золоті гори в обсягах закупок. В таких випадках пропонуйте відправити зразок, але доставку оплачує сторона контрагента наперед вам на рахунок. Шахраїв це зазвичай відлякує.
8. Попросіть в клієнта бажану адресу доставки товарів і перевірте на Google Maps, що така адреса взагалі існує і там є склад.
Попереджений - значить, озброєний. Бажаємо вам лише надійних іноземних клієнтів!