НОВИНИ

Перевірка партнера на добропорядність

В багатьох українських компаній-експортерів є в історії випадок, коли обраний ними бізнес-партнер не оплатив поставлений товар чи не захотів викупити партію спеціально адаптованого під нього товару.

Від таких ситуацій на 100% не застрахований ніхто, але пропонуємо вашій увазі алгоритм кроків для перевірки потенційного бізнес-партнера.

З нашого досвіду шахраї активно шукають свою жертву, тому частіше компанії ризикують, якщо запит приходить зовні. Отримавши email-запит на співпрацю, зверніть увагу на наступне:

1.      Е-mail адреса, з якої прийшов запит. Поважаюча себе компанія не буде писати запит з особистої скриньки, яка закінчується на @gmail.com чи @yahoo.com. Запити, які приходять з корпоративних доменних емейлів @domainname – більш надійні.

2.      Назва компанії в підписі листа і її веб-сайт. Це елементи, які стандартно більшість ділових людей поміщають у підпис. Якщо сайту немає – внесіть в Google Search назву компанії. Є багато ділових довідників аналогічних до YouControl, які покажуть принаймні скільки в компанії співробітників, коли вона зареєстрована, який оборот і який основний напрям діяльності.

Прикладами таких іноземних баз даних є: www.dnb.comwww.crunchbase.com.
Якщо в компанії 2 працівники і заснована вона 3 міс. тому чи статутний капітал 1000 дол., є привід задуматись, чи може вона робити імпорт.

Але шахраї – підприємливі, вони часто пишуть назву якоїсь відомої компанії. В таких випадках допоможе аналіз бізнес-активності. Якщо запит вам прийшов на продукти харчування, а знайдена компанія займається будівельними матеріалами – будьте обачними!

3.      Ім’я людини. Внесіть прізвище та ім’я людини + LinkedIn в Google. Вам виб’є кілька профілів, перевірте чи існує людина з таким ім’ям в такій компанії. Це не обов’язковий фактор. В багатьох людей може не бути профіля в соцмережі LinkedIn. Але якщо профіль є, то це додатковий фактор довіри.

4.      Телефон. Якщо всі попередні фактори викликають більше питань, ніж відповідей, то є зміст пошукати людину за номером телефону з кодом країни. Є цілі вітки форумів, де користувачі діляться досвідом шахрайських запитів і викладають контакти. Відповідно, за номером телефону може підтягти такий чужий досвід.

5.      Суть запиту. Звертайте увагу на деталі. Якщо у запиті немає ніякої конкретики, яка б виказувала інтерес контакту саме до вашого товару чи компанії, а все описано загальними фразами – your product, your goods, your company, то з великою ймовірністю при співпадінні сукупності факторів з переліку вище – перед вами шахрайська схема. Якщо всі інші пункти не підтверджуються – то можливо, що компанія опрацьовує кількох постачальників стандартного продукту і не вважала за потрібне персоналізувати запити.

Підвищіть настороженість, якщо B2B партнер не задає ніяких запитань щодо продукту, не намагається отримати покращені комерційні умови чи ціни, одразу замовляє великі партії без попереднього замовлення зразків продукту. Бувають випадки, коли замовляючи великі партії дорогих товарів в першому листі, недобросовісні компанії присипляють обачність отримувача, а десь між іншим просять зробити оплату кредитною карткою чи відтермінування платежу.

6.      Країна запиту. Якщо ви отримуєте запит з якоїсь маловідомої вам країни, наприклад, Конго, перевірте її за ВВП на душу населення. Якщо в країни ВВП на душу населення 1500 дол., а вони замовлять повний контейнер вашого найдорожчого асортименту – задумайтесь і краще задайте багато уточнюючих питань.

Ці 6 кроків дадуть вам можливість зробити швидкий скринінг на етапі першого контакту. В наступній частині нашої статті ми поділимось кроками перевірки партнера перед підписанням Контракту і початком поставок.

Пам’ятайте, що хороших людей і компаній все одно більше. Будьте відкриті до світу з допомогою Explore Export Agency!

Про експорт