НОВИНИ

Онлайн торгівля на експорт

Що таке електронна комерція для експорту?

Електронна комерція означає продаж та купівлю продукції чи послуг в мережі Інтернет. Цей термін включає не лише транзакції, які відбуваються онлайн. Сайт-візитка може лише інформувати іноземного покупця про продукт або послугу, замовлення яких здійснюється автономно (у фізичних точках продажу, офісах компаній чи складах). Ця модель зазвичай не відображається у статистиці електронної торгівлі. Також виробники, які не мають власних онлайн каналів, можуть співпрацювати із дистриб'юторами або роздрібними продавцями в інших країнах, з метою збуту товарів клієнтам, використовуючи партнерські канали електронної комерції.

Онлайн торгівля на експорт є важливим інструментом як для великого, так і малого бізнесу. Особливо тоді, коли в мережі Інтернет вже доступні для замовлення практично всі існуючі в світі продукти та послуги. Міжнародна присутність компанії онлайн може значно підвищити ефективність та продуктивність при одночасному зниженні витрат.

Світова глобалізація також є визначальним фактором, який стимулює бізнес ставати міжнародним, і саме електронна комерція полегшує завдання на цьому шляху. Завдяки розвитку онлайн торгівлі, експортеру не обов’язково орендувати/купувати закордоном складські приміщення, шукати маркетингові організації в країні експорту для просування продукції чи розміщувати офісне іноземне представництво.

Зверніть увагу на ваших іноземних конкурентів, можливо вони уже перевели більшу частину своїх бізнес-операцій в онлайн, що робить ваш бізнес менш конкурентоспроможним на міжнародному ринку.

Більше про переваги цифровізації ми писали у статті «Цифровізація МСП для експорту».

Міжнародний ринок електронної комерції стрімко зростає

Згідно з даними Statista, у 2020 році обсяг роздрібних онлайн продажів у всьому світі становив 4,28 трильйона доларів США, а виторг від електронної торгівлі, за прогнозами, зросте до 5,4 трильйона доларів США у 2022 році.

Цікави фактом є те, що на Азію припадає приблизно 80% світового ринку електронної комерції у В2В форматі. Китайський ринок оцінюється в 25 трлн юанів (3,9 трлн доларів США) і стабільно зростає з 2012 року.

Починаючи з 2020 року майже половина всіх міленіалів (покоління Y – люди, які народилися у період з 1981 по 2000 роки) досягли дорослого віку, це означає збільшення числа онлайн покупців із покоління міленіуму. Ця аудиторія хоче мати можливість легко вирішити свої купівельні потреби та знайти інші супутні товари, не спілкуючись безпосередньо із продавцями.

Як оцінити готовність компанії до онлайн торгівлі на експорт?

Для налагодження онлайн продажів на експорт, експортеру слід дати відповіді на такі питання:
  • чи відомі компанії цільові ринки (країни) для онлайн просування?
  • чи ваша іноземна цільова аудиторія здійснює замовлення аналогічної продукції онлайн?
  • чи зрозуміло якою буде щомісячна інвестиція компанії в онлайн просування на обраних ринках? Яка ваша очікувана рентабельність інвестицій ROI?
  • чи має ваш сайт адаптовану до різних ринків функцію оформлення замовлення (різні служби доставки, різні платіжні умови)?
  • чи є на сайті інтегрована міжнародна платіжна система для прийому платежів?
  • ваш сайт має англомовну версію? А мову цільової країни? Чи всі іноземні тексти на сайті перекладені та чи якісно?
  • як потенційні клієнти знайдуть ваш сайт? Завдяки SEO просуванню, завдяки Google Ads рекламі, чи завдяки рекламі у соцмережах?
  • чи будете використовувати соцмережі, такі як Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter тощо, для просування свого бізнесу? Які соцмережі відвідує ваша цільова аудиторія із цільових ринків?
  • чи перевірена кросбраузерність та адаптивність сайту до різних девайсів (смартфони, настільні комп'ютери, ноутбуки, планшети)?
  • політика конфіденційності прописана із врахуванням міжнародних вимог?
  • де ви складуватимете товари або чи ваша продукція може доставлятися під замовлення?
  • якою логістичною службою ви доставите товар покупцям із закордону?
  • чи може покупець обрати службу доставки і переглянути умови доставки під час оформлення замовлення на вашому сайті?
  • на сайті встановлена онлайн калькуляція вартості міжнародної доставки?
  • чи розроблена у приватному кабінеті клієнта можливість онлайн-відстеження статусу замовлення?
  • якщо ви не виробник, а трейдер, наскільки надійні ваші постачальники? Чи є альтернативи?
  • чи інтегрована ваша CRM система та система управління запасами продукції із сайтом?
  • яким чином клієнт зможе здійснити повернення із закордону своєї онлайн покупки?
  • чи налаштовані необхідні системи бек-офісу, щоб виконувати замовлення у вказані на сайті терміни доставки?

Вище ми перелічили лише деякі навідні питання, на які експортеру, що починає освоювати міжнародні онлайн канали, слід дати відповіді.

Як налагодити онлайн продажі на експорт?

  • Проведіть маркетингове дослідження ринку електронної комерції, щоб визначити, у яких країнах ваші товари/послуги будуть мати онлайн попит.
  • Проведіть бенчмаркінг вашого бізнесу з конкурентами, які вже продають онлайн B2C чи B2B на експорт.
  • Оберіть канали онлайн просування продукції вашої компанії: власний сайт, соцмережі, сайт і/чи соцмережі партнерів (наприклад, дистриб’ютора), міжнародний інтернет-магазин (наприклад Amazon чи Etsy) тощо.
  • Якщо одним із каналів міжнародного онлайн просування обрано власний сайт, розробіть надійний сайт (інтернет-магазин), який буде: мультимовним (включатиме мови країн експорту та англійську), кросбраузерним (в одній країні перевагу надують браузеру Chrome, а у іншій Safari), адаптивним (оформлення покупки із смартфону чи планшета не створить для клієнта труднощів), мультивалютним (включатиме офіційну валюту країни експорту), SEO оптимізованим (рекомендуємо вести блог мовами цільових країн експорту) тощо.
  • Налаштуйте аналітичні інструменти сайту (наприклад, Google Analytics та Google Search Console), а також для соцмереж (наприклад, Facebook Pixel).
  • Укладіть договори та інтегруйте на сайті API таких міжнародних служб доставки, які зможуть виконати ваше міжнародне B2C чи/та B2B замовлення, навіть якщо доставляється роздрібне іноземне замовлення на маленьку іграшку чи оптове замовлення на великогабаритні будівельні матеріали. Закладена вартість міжнародної доставки у ціну продукції буде перевагою, якщо тип вашого продукту це дозволяє.
  • Відкрийте валютні рахунки країни для отримання платежів із цільових країн експорту та інтегруйте на сайті API міжнародної платіжної системи.
  • Інтегруйте програмне забезпечення щодо відстеження запасів продукції на сайті, щоб клієнти знали, чи є товари на складі і в якій кількості, коли вони розміщують замовлення.
  • Розробіть експортну стратегію та маркетинговий план просування вашої продукції чи послуг для кожного цільового іноземного ринку.

Індустрія електронної комерції стрімко розвивається, і 2021 рік не став винятком. Все більше експортерів створюють та/або покращують свій бізнес у сфері електронної комерції, щоб знаходити своїх клієнтів у найвіддаленіших країнах світу.

Агенція Explore маючи експертизу та досвід створення і виведення на міжнародні ринки онлайн маркетплейсів та онлайн брендів, завжди готова поділитися своїм досвідом та розробити дієву стратегію для освоєння іноземних онлайн каналів вашим бізнесом.

Час експортувати!

Про експорт