НОВИНИ

Підвищення експортних цін

Як розрахувати експортні ціни в умовах динамічного світу з швидким зростанням цін на сировину та підняттям вартості логістики?

На початку листопада виробничі та експортно-орієнтовані компанії розраховують нові експортні ціни на свої товари та складають бюджет доходів та витрат наступного року. Зазвичай в контракті з B2B клієнтами вказано період повідомлення про зростання ціни виробником. Це може бути 2 чи 3 місяці або й півроку. Таким чином, виробникові варто заздалегідь задуматись про його нові ціни.

Вартість транспортування. 2021 – це рік раптових змін у світі логістики. Відтермінований постковідний попит, який спостерігався в багатьох країнах в різний час, залежно від того як країна відкривалась чи закривалась на локдаун, призвів до непропорційного виробництва та світового дисбалансу торгівлі.

В 2021 контейнери по всьому світу зросли у вартості від 3 до 5 разів. Навіть якщо вам пощастить знайти вільний контейнер, потрібно буде чекати на місце на кораблі та змиритись з затримками в портах та на залізничних чи перевантажувальних станціях.  Для виробників це означає, що їхні товари потраплять на крамниці супермаркетів і точок продажу з сильною затримкою, і своєю чергою це може спричинити втрату продажів високого сезону як Різдво чи Чорна п’ятниця.

Експерти вважають, що ставки фрахту навряд чи повернуться до рівня до пандемії через відсутність доступних альтернатив морського транспорту, затори в портах, збільшений попит на товари, тому варто включити це збільшення логістичних витрат до експортної ціни, якщо ви поставляєте на CIF, CFR, DAP, DDP або інших умовах Інкотермс з включеною логістикою.

Ціни на сировину. Згідно з прогнозом товарних ринків Світового банку, ціни на природний газ у 2021 році зросли на 69%, вугілля – на 44%. Середня ціна сирої нафти в третьому кварталі 2021 року становила 72 долари за барель, що демонструє зростання на 7 відсотків у порівнянні з попереднім кварталом і вказує на значну тенденцію зростання до початку року, коли ціна за барель становила 47,62 долара. Ціни на метал також зросли на 48% цього року. Поряд із високим попитом на товари з боку кінцевих споживачів і дефіцитом пропозиції, все це призводить до світової інфляції, яка, за прогнозами ОЕСР, становитиме 3,7% до кінця 2021 року і 3,9% у 2022 році в блоці G20.

Враховуючи всі ці дані і виходячи з заявленого постачальниками приросту цін на сировину, виробники повинні розрахувати нову собівартість продукції та встановити нові експортні ціни на товари.

Як це зробити правильно?
  1. Побудуйте ланцюг вартості поставки. Додайте транспортні витрати, мита, брокерські витрати на розмитнення, націнки дистриб’юторів і рітейлу, ПДВ та розрахуйте остаточні роздрібні ціни для споживачів. Чи виглядають вони конкурентоспроможними? Чи дозволить ваша модель цінової еластичності попиту встановити ці нові ціни без втрати більшої частини продажів?
  2. Перевірте, що роблять конкуренти зі своїми цінами.
  3. Пошук тенденцій в галузі. Зазвичай асоціації публікують деякі галузеві звіти, де вони діляться новинами, проблемами, викликами та змінами. Цінові тенденції також часто добре ними описуються.
  4. Якщо ви працюєте через дистриб’юторів – поговоріть з ними про те, як інші бренди в портфелі встановлюють ціни на свої продукти.
  5. Розгляньте рівень інфляції в країні імпорту. Якщо нормальний показник інфляції становить 5% і ви збираєтеся підвищити ціни на свій товар на 30%, це може призвести до значного зниження продажів.
  6. Якщо ви в минулому робили стор-чек з фотографіями основних конкурентів – перевірте ті самі магазини в Інтернеті, можливо, вони вже підвищили ціни, і ви отримаєте повну картину.
  7. Якщо вам потрібно значно підвищити ціни – часто краще зробити це в дві ітерації – наприклад, 10% зараз і 10% через три місяці.
  8. Встановлюючи рекомендовану роздрібну ціну, переконайтеся, що між ціною для дистриб’ютора та роздрібною ціною, ваші партнери мають можливість встановити достатню маржу для просування та продажу вашого продукту.

Тут важливо впевнитись, що споживачі готові купувати ваші товари за новими цінами, і що загальний виторг не тільки покриває зростання собівартості, але й зросте в довгостроковій перспективі.

Експортна агенція Explore завжди у вашому розпорядженні для будь-яких експортних консультаційних послуг. Ми будемо раді допомогти вам у експортній подорожі!

Про експорт