НОВИНИ

Експортна готовність товару

Раніше ми писали про Експортну готовність компаній, щоб допомогти малим та середнім експортерам оцінити експортні потреби та розробити експортну стратегію компанії.

В цій статті ми вирішили поглянути на готовність до експорту з точки зору товару/продукції компанії. У нашій бізнес практиці мали місце не рідкісні випадки, коли компанія (особливо стартап) не готова до експорту за багатьма критеріями. При цьому компанія бажає швидко вивести свій інноваційний продукт на експорт, маючи для цього деяке підґрунтя: ряд замовлень від зацікавлених іноземних клієнтів, пропозиції співпраці від дистриб’юторів, імпортерів тощо.

Але навіть популярний та інноваційний продукт, що став успішним на краудфандинговій платформі, наприклад Kickstarter, може виявитися абсолютно не готовим до експорту. При цьому компанія отримує велику кількість передзамовлень на продукт, гарантує замовникам певні терміни доставки товару, запускає перше виробництво товару.

Отже, як уникнути спорадичного експорту і негативних відгуків клієнтів закордоном, а налагодити системний експорт вашого продукту?

Для початку компанії слід відповісти на такі питання:
  • Яка зараз частка вашого товару на внутрішньому ринку? Якщо товар орієнтований на 100% експорт – чому?
  • Ваша продукція буде конкурентоспроможна на зовнішньому ринку? Чи вивчали ви конкурентів та аналогічні товари, наскільки детально?
  • Чи відрізняється ваш продукт від вітчизняних конкурентів по характеристиках і перевагах?
  • Які умови оплати за товар ви можете запропонувати іноземним покупцям? Чи є у вас відповідні валютні рахунки для прийому платежів?
  • Чи зможете розширити власне виробництво продукту або чи зможе ваш підрядник збільшити обсяги виробництва? Наскільки % та в які терміни? Які маєте запобіжники при виникненні форсмажору на виробництві товару?
  • Хотіли б ви адаптувати свій продукт і / або упаковку, щоб він краще підходив для зарубіжних ринків? Чи розумієте культурні особливості країни експорту?
  • Яку сертифікацію та випробування потрібно пройти вашому продукту для освоєння цільового експортного ринку?
  • Чи запатентований ваш продукт з метою захисту прав інтелектуальної власності? Якщо ні, чи бачите ви ризики копіювання?
  • Чи дороге транспортування вашого продукту на великі відстані? Чи продумане і надійне упакування продукту для уникнення пошкоджень?
  • Чи потрібне якесь спеціальне навчання на іноземному ринку для збірки, установки або експлуатації вашого продукту?
  • Ваш продукт вимагає спеціальної технічної підтримки або післяпродажного обслуговування?
  • Чи може ваш продукт витримувати суворі або сильно мінливі умови навколишнього середовища?
  • Чи розроблено систему ціноутворення для вашого продукту в розрізі каналів збуту та цільових експортних ринків?

Наведений перелік є лише частиною питань, на які експортер має дати відповіді перед початком налагодження експорту продукту. Щоб оцінити експортну готовність конкретно вашого товару/продукції та в результаті побудувати професійний план дій з адаптації до вимог іноземного ринку, ви можете звернутися до Explore Export Agency.

Команда Explore проаналізує ваш продукт, підбере для нього найперспективніші експортні ринки, опише сертифікаційні вимоги цих ринків, допоможе з адаптацією упаковки та приведенням товару у відповідність вимогам щодо якості та безпечності, побудує ціноутворення на продукцію, опише портрет споживача товару тощо.

Реалізуйте експортний потенціал вашого товару разом з Explore!
Про експорт