Illustration

8 шкідливих переконань на шляху до експорту

1. Експорт – це надто ризиковано
Різні міжнародні ринки мають різні ступені ризику. Для того, щоб розуміти потенційні загрози і експортний потенціал компанії, варто пройти опитування на готовність до експорту, тоді визначити слабкі місця в компанії та бізнес-процесах і їх усунути. Будь-який зовнішній ризик, пов’язаний з експортом (валютний, логістичний) можна передбачити, оцінити вплив і вжити заходів для його зменшення чи усунення. Наприклад, закласти в ціну передбачене зміцнення гривні, застрахувати вантаж при перевезенні.

2. Міжнародні розрахунки – дуже заплутані, я можу не повернути гроші за товар.
Розвиток міжнародних фінансових інструментів дозволяє майже повністю усунути ризик неповернення дебіторської заборгованості. Поставляти на експорт можна на 100% передплаті, на умовах безвідкличного акредитиву чи банківської гарантії. Валютний контроль в Україні зараз теж лібералізовано і повернення коштів від контрагентів має відбутись протягом 365 днів.
3. Експортувати – це складно.
Для дослідження нового ринку дуже багато інформації є онлайн. Можна знайти необхідні статистичні дані щодо обсягу ринку, імпорту та експорту, подивитись основних конкурентів і їхні канали збуту. Існують інформаційні ресурси, де зазначені необхідні для експорту документи, вимоги до продукту країни призначення. Міжнародні онлайн платформи та бази даних допоможуть з пошуком партнерів на цільовому ринку.Крім того, роблячи перші кроки в експорті, ви завжди можете звернутись по професійний експортний консалтинг до Explore Export Agency.
4. Моя компанія чудово працює на національному ринку. Експорт нам непотрібен.
Український ринок – великий, але він має низьку купівельну спроможність, коливання національної валюти, недосконале законодавство і характеризується бюрократією та політичною нестабільністю. Поставки на зовнішні ринки дають вам можливість диверсифікувати ризики, наростити обсяги виробництва, подолати сезонність попиту та здобути нові знання і досвід. Ви також можете сміливіше інвестувати в нове обладнання, оскільки маючи притік іноземної валюти, не будете залежати від коливань гривні при розрахунках з іноземним постачальником. Детальніше читайте в нашій статті «Вигоди від Експорту».
5. Моя компанія надто маленька, щоб виходити на зовнішні ринки.
Не буває компаній надто маленьких, щоб поставляти на експорт. Якщо є обмеження виробничої потужності, можна продавати свої вироби в канал B2C через Amazon, Shopify, Etsy. Якщо обсяги виробництва дозволяють, то головне правильно налаштувати бізнес-процеси, щоб компанія нарощувала експорт стратегічно правильно, а не робила одноразові експортні поставки. До прикладу, в 2017 році в ЄС було 700 000 підприємств, які здійснювали експорт. З них – 615 000 -це малі і середні підприємства. З цієї цифри більше половини (369 900 підприємств) – мікропідприємства, в яких працює від 1 до 9 людей. Україна зараз має багато крафтових виробників, з високою якістю продукції, гарним дизайном, відмінним сервісом, які можуть дуже успішно продавати свої продукти закордон.
6. Мій продукт не адаптований до законодавчих вимог іноземних ринків.
Значить, саме час його адаптувати. Якщо говорити про ринки ЄС, то за митним кодом можна знайти вичерпний перелік регламентів, де прописані вимоги до вашого типу продукту. Іноді щоб дотримати строгі вимоги ЄС, потрібно змінити лише один компонент в складі, а іноді - пройти необхідну сертифікацію. В умовах угоди про Асоціацію, Україна все одно поступово впроваджує норми ЄС на законодавчому рівні. Тому чим раніше ви почнете зміни до технології, виробництва, безпеки продукту - тим більш конкурентоздатною буде ваша продукція в Україні.  
7. Я не знаю нічого про ведення бізнесу закордоном.
Закордоном живуть такі самі люди, як і в Україні. Так, звичайно, є культурні відмінності, різниця в світогляді, нюанси бізнес-етикету, але більшість компаній хочуть купувати якісний продукт за справедливою ціною, отримуючи при цьому ввічливий сервіс і національність тут значення не має. Так, співпраця з зовнішніми ринками передбачає знання іноземних мов. Як мінімум – російської та англійської. Але ви завжди можете залучити в штат англомовну людину, яка відповідатиме за спілкування з клієнтами.
8. Я не знаю до кого звернутись по допомогу.
Часи, коли в Україні всі в експорті були «один в полі воїн», вже 6 років як минули. Зараз існує спільнота експортерів, багато навчальних програм для початківців в експорті, гранти для виходу на зовнішні ринки для МСП, розвивається ринок експортного консалтингу. Ви завжди можете отримати кваліфіковану допомогу в експорті. Експорт – це тривалий шлях, але він вартий того, щоб почати. Explore Export Agency завжди рада бути вашим надійним партнером та підтримкою при виході на зовнішні ринки.
Джерела:The Role of SME in Extra EU Exports

Залишилися питання? Задайте їх нам. Ми швидко відповімо

Дякуємо!

Ми зв'яжемося з вами найближчим часом

Can't send form.

Please try again later.