Illustration

Консультування у проекті TRADE UP

Українські малі та середні підприємства демонструють неймовірну стійкість і винахідливість, незважаючи на виклики, спричинені повномасштабним російським вторгненням. Вони не лише адаптуються до нових реалій, але й активно шукають можливості для розвитку та виходу на міжнародні ринки.

Однією з таких можливостей став проект TRADE UP: Export Coaching Program, у якому 45 найбільш амбітних і мотивованих компаній отримали унікальну можливість співпрацювати з національними консультантами та іноземними менторами. 

Метою співпраці було розробити та реалізувати ефективні експортні стратегії, які мають на меті відкрити двері до нових ринків і забезпечити економічне зростання бізнесу. Учасники представляли 15 регіонів України та працювали у різних секторах: зернові продукти, косметика, заморожені ягоди, меблі, упаковка, снеки, весільна мода. 
Консультанти Explore Export Agency долучилися до групи "Заморожені ягоди", яка складалася з трьох консультантів і шести компаній проекту TRADE UP, що спеціалізуються на вирощуванні та продажу заморожених ягід, таких як полуниця, малина, лохина, ожина та інші.
Програма складалася з кількох етапів, на кожному з яких національні консультанти за участі представників компаній мали розробили детальний експортний план, а також розпочати його впровадження ще під час реалізації проекту. Чотири досвідчені іноземні ментори проекту активно підтримували роботу національних консультантів. 
Загальна тривалість проекту склала 5 місяців. Співпраця відбувалася у форматі спринтів за принципами Agile методології, а також щотижневих індивідуальних і групових консультацій. Компанії-учасники мали можливість отримати персоналізовані поради під час індивідуальних сесій і обмінюватися спільним досвідом у групових сесіях. 
Робота консультантів Explore у групі «Заморожені ягоди» включала: ● Аудит готовності до експорту і проведення SWOT аналізу компаній-учасників. ● Вибір цільового іноземного ринку та визначення пріоритетності входження. ● Проведення детального маркетингового дослідження обраного ринку. ● Лідогенерацію на ринку згідно з обраними каналами збуту. ● Розробку індивідуальних експортних стратегій для виходу на обраний ринок. 
Провівши маркетингове дослідження цільового іноземного ринку заморожених ягід, ми відкрили низку цікавих фактів, ось деякі з них:● Пандемія COVID-19 збільшила попит споживачів на заморожені ягоди через їхню чистоту та безпечність.  ● Деякі мережі роздрібної торгівлі, спеціально знижують свої маржі, щоб підтримати покупців під час періодів інфляції.  ● На ринках ЄС присутні супермаркети, які виділяють до 3% від свого загального обороту на фінансову підтримку місцевих фермерських господарств, що забезпечують їх плодово-ягідною сировиною. ● Відмови на кордонах або виведення з ринку ЄС заморожених ягід часто відбуваються через наявність шкідливих мікроорганізмів, таких як норовірус, сальмонела або гепатит A.  ● Імпортери перевіряють вміст упаковки, щоб він відповідав зазначеній кількості, і переконуються, що матеріали, які контактують з ягодами, не загрожують здоров'ю або не змінюють склад і якість ягід.  ● Органічна сертифікація для заморожених ягід у Європі передбачає відповідність європейському законодавству та аудит від акредитованого сертифікатора для використання органічного логотипу ЄС.  ● Сертифікації сталості для заморожених ягід зосереджуються на екологічних і етичних аспектах, але широко визнані схеми, такі як Справедлива торгівля (Fair Trade), рідко використовуються для цих продуктів.● Основною причиною зростання цін на заморожені ягоди стала збільшена вартість електроенергії, необхідної для збереження продукції в магазинах та підтримання холодового ланцюга. 
Із задоволенням ділимося мотивуючим відгуком однієї з учасниць проекту TRADE UP для нашої групи "Заморожені ягоди":«Перше, консультанти є висококваліфіковані та досвідчені експерти, які дали відповіді на всі наші питання, що стосувались експорту. Друге, ми отримали практичні інструменти, які допомагають в якісній підготовці до запуску експорту. На приклад, розрахунок експортної ціни, контакти кращих логістичних компаній, і багато іншого... Третє, якісно підготовлений звіт, з деталізованою інформацією щодо виходу на ринок Франції, з контактами, особливостями, ризиками, рекомендаціями і т.п. Четверте, консультанти завжди робили більше, аніж заплановано проектом. Персоналізований підхід та бажання бути корисними завжди створювали довірливі взаємовідносини. П'яте, ми отримали дуже важливий документ, з прописаними кроками щодо експансії ринку Франції. Тож тепер впевнено крокуємо до своєї мети.Щиро дякуємо організаторам, донорам та консультантам за можливість взяти участь у проекті!» 
Учасниками проекту були власники, керівники та менеджери малого і середнього бізнесу України, які перебували на ранніх етапах здійснення зовнішньоекономічної діяльності. Також брали участь підприємства, що мали досвід експорту, проте бажали розширити свій експортний потенціал за допомогою підвищення навичок та отримання практичних консультацій. 
Дякуємо компаніям за активну участь, консультантам і менторам проекту за спільну роботу, партнерам з Visionest Institute OÜ і Офісу з розвитку підприємництва та експорту за організацію і координацію, а також програмі EU4Business за фінансову підтримку реалізації проекту.
Більше про послуги Explore Export Agency знаходьте за посиланням.
Час експортувати!

Залишилися питання? Задайте їх нам. Ми швидко відповімо

Дякуємо!

Ми зв'яжемося з вами найближчим часом

Can't send form.

Please try again later.