Illustration

Експортні поставки в умовах коронавірусу

Станом на 29.03.2020 року експортні обмеження зі сторони України діють на експорт медичних масок, медичних халатів, рукавичок та спирту, тобто засобів, які застосовуються для боротьби з COVID-19. Експорт продуктів харчування обмежений не був, хоча про це у зверненні від 16.03.2020 року застерігав Президент України.

Ми підготували рекомендований алгоритм дій для мінімізації труднощів при експорті товарів в умовах епідемії:

1) Уточнити в імпортера, чи приймає їхня митниця вантажі з України і на яких умовах?

Обмежувально-контрольними заходами можуть бути:
проїзд лише через визначені пропускні пункти. Зі сторони України список відкритих КПП можна побачити на інтерактивній мапі митниці. Більшість країн, охоплених пандемією, зараз зменшили кількість КПП;
вимірювання температури тіла у водії і/або проведення тестів на коронавірусну інфекцію;
зовнішня дезінфекція машини;
в окремих випадках можливі й заходи карантину для водіїв.
Все залежить від країни експорту. Безпосередньо перед відвантаженням потрібно, щоб імпортер подзвонив у свій митний пункт і уточнив умови проходження. Як правило, інформація є "на зараз", тому на довготермінові прогнози розраховувати не доводиться.2) Розрахуйте збільшений час доставки.Через зменшення кількості КПП і додаткові заходи санепідконтролю водіїв та транспортних засобів, одна вантажівка може проходити митний контроль з двох сторін 3-4 дні.

3) Вивчіть уважно умови Інкотермс, за якими ви здійснюєте відвантаження.

Перш за все, це стосується переходу ризиків та додаткових витрат на транспортування. Незайвим буде вичитати умови транспортного договору і конкретної заявки на подачу транспорту логістичній компанії, а також пункт ЗЕД договору з імпортером про перехід права власності та невчасну доставку товару. Це дасть вам розуміння, хто нестиме витрати та відповідальність за додаткове простоювання вантажівки.

4) Перевірте всі товаросупровідні експортні документи.

Повний пакет митних документів має бути у водія. Не забудьте про якісні посвідчення і документи, що підтверджують безпеку товару. Скан варто одразу після замитнення надіслати імпортеру.

5) Якщо працюєте з імпортером на умовах передоплати, переконайтесь, щоб він завчасно здійснив переказ коштів.

На даний момент закордонні банки також працюють віддалено, здійснюючи комунікацію електронною поштою та телефоном з клієнтами, тому може виникати затримка платежу на три дні і більше.

6) Епідемія коронавірусу не є форс-мажором як явище.

Форс-мажором є наслідки епідемії, які призвели до неможливості виконання контрактних зобов'язань Стороною договору. Детальніше за посиланням. Якщо Ви не можете виконати свої контрактні зобов'язання через епідемію коронавірусу, тоді необхідно звернутись до Торгово-промислової палати України з заявою для отримання сертифікату про Форс-мажор.

Отримати актуальну інформацію про торговельні обмеження різних країн світу можна на веб-сайті Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України за посиланням.

Агенція Explore буде й надалі інформувати вас про вплив COVID-19 на український експорт та зміни у світовій зовнішній торгівлі. Слідкуйте за нашими новинами, щоб дізнатися більше.

Бажаємо здоров'я всім експортерам і легкого проходження кордонів!

Залишилися питання? Задайте їх нам. Ми швидко відповімо

Дякуємо!

Ми зв'яжемося з вами найближчим часом

Can't send form.

Please try again later.