Illustration

Оптовик і дистриб’ютор

Ланцюжки поставок виробників залежать від оптовиків, дистриб'юторів або їх комбінації. Однак часто виникає плутанина щодо того, яка відмінність між цими двома моделями торгівлі. Щоб зрозуміти тонкі відмінності між оптовиком і дистриб’ютором, а також тим, що вони пропонують для партнерів, нижче описуємо хто такий оптовий продавець і дистриб'ютор та чим вони корисні для вашої компанії.

Ланцюжок поставок – це мережа організацій, прямо або опосередковано пов'язаних і взаємозалежних в обслуговуванні одного і того ж споживача або покупця. Складається з таких ланок:- постачальників, які постачають сировину;- виробників, які переробляють сировину в продукцію;- складів, які зберігають продукцію;- дистриб’юторів, які поставляють товари роздрібним продавцям (retail);- рітейлери, які продають товари кінцевим споживачам.
В цілому, ланцюжок поставок – це система організацій, людей, видів діяльності, інформації та ресурсів, що беруть участь в переміщенні продукту або послуги від постачальника до покупця.
Ось ієрархія ланцюжка поставок, де знаходять своє місце дистриб’ютор та оптовик (модель може включати не всі наведені ланки, залежно від галузі у якій працює ваша компанія та обраної моделі торгівлі):
Виробник -> Дистриб'ютор -> Оптовик -> Рітейлер -> Споживач
Хто такий дистриб’ютор (distributor)?
У ланцюжку поставок дистриб'ютори взаємодіють з виробниками. Роль дистриб'ютора – це роль посередника між виробником продукту і іншим суб'єктом в каналі розподілу або ланцюжку поставок, наприклад, роздрібним продавцем, торговим посередником з доданою вартістю.
Дистриб'ютори відіграють важливу роль в підтримці безперебійної роботи між виробниками і споживачами. Дистриб'юторські компанії можуть закупляти продукцію у виробників і продавати рітейлерам або безпосередньо кінцевим споживачам і/або компаніям. Дистриб'ютори також можуть надати виробникам логістичну та складську підтримку, післяпродажний сервіс, запропонувати стратегію зниження витрат і оптимізації процесу продажу, а також здійснювати управління запасами продукції.
Що означає оптова торгівля (wholesale)?
Сектор оптової торгівлі включає компанії, що займаються оптовим продажем товарів, як правило, без їх трансформації, і які надають послуги, пов'язані з продажем товарів. Оптовий торговець зазвичай купує товари безпосередньо у виробника, але також може закупляти у торгового посередника. У будь-якому випадку оптовий торговець отримує великі знижки при покупці великої кількості товарів. Оптовий торговець рідко бере участь у адаптації продукції, натомість зосереджується на її поширенні на відповідному ринку.
Гуртова торгівля – це закупівля у великих обсягах. Оптовий торговець може спеціалізуватися на оптовому продажі широкого спектру товарів приватним компаніям, державним установам або громадським закладам. А ці установи виступають кінцевими споживачами і використовують закуплені товари для своїх власних цілей.
Різниця між оптовиком і дистриб’ютором
Дистриб'ютор тісно співпрацює з виробником, щоб продавати більше товарів і зазвичай намагається краще розуміти ці товари. Часто, дистриб'ютори знаходять оптовиків, яким здійснюють оптовий перепродаж продукції. В свою чергу оптовий торговець тісніше співпрацює з рітейлерами, щоб задовольнити їхні потреби купувати товари оптом за зниженою ціною.
Дистриб'ютор виконує схожі з оптовим торговцем функції, але зазвичай бере активнішу роль у ланцюжку поставок. Дистриб'ютори також проявляють більш активний підхід до навчання реселерів щодо нової продукції.
Основна мета оптовиків – задовольнити потреби рітейлерів. Оптовики не несуть відповідальності за продаж товарів покупцям або за те, що рітейлери не матимуть проблем із роздрібними продажами. Перевага оптовика полягає в тому, що він може адаптувати продукцію до того, що потрібно рітейлерам або оптовим кінцевим споживачам. Оптовий торговець не бере на себе ніякої іншої ролі, крім як задоволення потреб у продукції для оптового кінцевого споживача чи рітейлера.
З іншого боку, дистриб'ютор, крім виконання пасивно отриманих замовлень, діє як торговий представник виробника. Дистриб'ютор активно відстежує замовлення з різних джерел на ринку, виконує замовлення, а також управляє поверненнями. У той час як дистриб'ютор бере активну участь в просуванні продукції на ринку, оптовий торговець таких зобов’язань не має.
Якщо ваша компанія вагається у виборі моделі збуту та партнера для здійснення імпорту чи експорту власної продукції – звертайтеся до Explore Export Agency. Ми допоможемо вам як з вибором моделі, так і з пошуком найбільш відповідного партнера-контрагента у вашій галузі за ваших конкретних умов!

Залишилися питання? Задайте їх нам. Ми швидко відповімо

Дякуємо!

Ми зв'яжемося з вами найближчим часом

Can't send form.

Please try again later.