Illustration

CRM для експорту

Для більшості експортерів, які розглядають можливість впровадження програмного забезпечення CRM, основним питанням виявляється заохочення працівників до ефективного використання та розуміння функцій CRM. Адже, якщо експорт менеджер та менеджер з продажів відчуватимуть, що марно витрачають свій час, фіксуючи всі зв’язки з клієнтами у CRM, це негативно позначиться на продуктивності праці, можливі конфліктні ситуації та втрата мотивації працівника.

Ось деякі наші рекомендації для ефективного та легкого впровадження CRM у вашій компанії:

1. Підберіть CRM та налаштуйте її максимально просто
Є кілька аспектів, щоб зробити інструмент CRM простим. По-перше, в ньому не повинно бути функцій, які не мають стосунку до завдань експортного менеджера чи менеджера з продажів, оскільки така CRM може бути занадто складною і виглядати як даремне марнування часу.
Ми вважаємо найбільш важливими функціями CRM такі:
1) внесення всіх потенційних клієнтів і компаній, з якими відбувається контакт в єдину базу;
2) відстеження повного шляху взаємодії з клієнтом або іншими словами проектний менеджмент підготовки експортної поставки (від комерційної пропозиції, надсилання зразків адаптації продукту і маркування до вимог країни експорту до підписання контракту і відвантаження);
3) отримання аналітики продажів за кількістю успішних та провалених угод з можливістю аналізувати причини відмов, активність менеджерів з продажу, середню тривалість розвитку однієї угоди та ін.;
4) можливість ставити завдання менеджеру як керівником, так і самостійне нагадування працівником собі про необхідність зв’язку з клієнтом за деякий час;
5) CRM мінімізує ризик втрати інформації у зв’язку з кадровими змінами. Новий працівник зможе бачити всю історію розвитку відносин з клієнтом і швидко увійде в курс справ;
6) додавання коментарів та записів про продукти/послуги, які цікавлять клієнта і внесення відповідних приміток;
7) автоматичне заповнення деталей: дата та час, коли виконується запис, і працівник, який відстежує активність;
8) можливості прикріплення необхідних файлів у стрічку по конкретному клієнту для подальшого використання безпосередньо в CRM, може позбавити користувача від необхідності переходити і повертатися між різними електронними листами з клієнтами.

2. Зробіть CRM цінною для користувача
Якщо працівники не отримують користі від CRM інструменту, вони, звичайно ж, нічого не будуть туди вносити. Ось деякі чудові інструменти, які допоможуть отримати вигоду від CRM:
- нагадування на електронну пошту про статус зв’язку з клієнтом та наступний етап;
- шаблони професійних опитувальників для розсилок клієнтам;
- звітність (візуалізації), яка дозволяє бачити, про які товари/послуги запитував клієнт, за якими цінами вони були продані в різний період часу, яка частота комунікації, тощо;
- пропозиції про те, які клієнти краще підійдуть для нових продуктів/послуг;
- сповіщення, коли у клієнта день народження;
- шаблони комерційних пропозицій.
В експорті тривалість розвитку одного клієнта довша, і якщо після надсилання комерційної пропозиції менеджер ставить завдання за тиждень зв’язатись з цим клієнтом, шанси не забути про такого потенційного клієнта значно вищі, ніж без CRM.

3. Інтегруйте CRM з усім іншим програмним забезпеченням
Якщо інструмент CRM інтегрований з усім іншим програмним забезпеченням, яке компанія і працівник уже використовують, то використання програм буде значно простішим і кориснішим.
Наприклад, можливість перенесення файлів з електронних листів в завдання CRM або перетворення запиту клієнта безпосередньо в замовлення у системі бек-офісу, що позбавляє користувача від необхідності повторного введення всіх даних заново.
Також в CRM можна створювати автоматично інвойси, пакувальні листи, специфікації, що автоматизує роботу менеджера і скорочує витрати часу.

4. Проведіть навчальні події користування CRM
Опанувавши і налаштувавши CRM вашої компанії, проведіть навчання для нових користувачів, що дозволить їм швидше зрозуміти принцип і особливості роботи нової системи. Також деяким користувачам може знадобитися покрокова інструкція застосування CRM, яка зазвичай описана на веб-сайті CRM і може бути адаптована до умов компанії.

Якщо у вас виникли запитання, пов’язані із входженням на нові ринки та пошуком нових клієнтів і подальшим внесенням їх до CRM системи вашої компанії та експортного відділу зокрема, агенція Explore готова вам у цьому допомогти. Для цього заповніть ваш запит у формі зворотнього зв’язку.

Залишилися питання? Задайте їх нам. Ми швидко відповімо

Дякуємо!

Ми зв'яжемося з вами найближчим часом

Can't send form.

Please try again later.