Illustration

Експортна готовність компаній

Якщо провести опитування серед українських компаній, які ще не експортують, який має бути перший крок на шляху до зовнішніх ринків, більшість дадуть відповідь – «знайти партнера закордоном». Насправді, першим кроком є оцінка готовності компанії до експорту. Така оцінка визначає необхідні експортні потреби компанії, які потрібно задовільнити, а також визначає її спроможність експортувати.

Для базової оцінки готовності до експорту, дайте відповіді на наступні запитання:

1) Чи має ваша компанія продукт або послугу, яка успішно продається на внутрішньому ринку?Успіх на українському ринку суттєво збільшує шанси вашого продукту закордоном. Оскільки передбачає, що у вас вже є налаштована технологія виробництва, контроль якості продукту, розроблена упаковка продукту, існує логістичний ланцюг. Якщо у вас непокритий ще 43 млн. український ринок, тоді варто почати з нього. Хоча існують винятки – наприклад, продукти преміум класу, для яких ніша в Україні доволі вузька, чи інновативний продукт, для якого не сформована ще культура споживання в Україні. Винятком може бути ситуація, коли в продукту в Україні і закордоном різні життєві цикли. Тоді є зміст одразу виходити на експорт, але процес відточування всіх процесів з 0 закордоном буде складніший.
2) Чи зацікавлене керівництво вашої компанії інвестувати час і ресурси в розвиток експортних ринків? Чи має ваша компанія розроблений бізнес-план експорту?Залученість керівництва – основна передумова успішного експорту. Саме від експортної стратегії компанії, експортного плану завоювання конкретного ринку залежить підготовка до виходу на зовнішні ринки. Делегування топ-менеджментом завдань та бізнес-процесів на рівень середніх і малих управлінців та контроль за їх виконанням безпосередньо впливають на здійснення експортних поставок, післяпродажний сервіс і довготерміновість співпраці з закордонними клієнтами. Експорт не може бути хаотичним, це - скрупульозна планова робота, яка вимагає професійних навиків та компетенцій різних ланок компанії.
3) Чи є у вашої компанії фінансові ресурси для просування товару на визначених цільових ринках?Мова про трейд-маркетингові акції, торгові місії, участь у виставках, дослідження ринків. Також будуть витрати на бізнес відрядження та навчання персоналу. Для малого і середнього бізнесу в Україні зараз діє багато грантових програм від іноземних донорів, які частково чи повністю фінансують витрати для виходу на експорт. Прикладами таких конкурсних грантів є USAID «Конкурентоспроможна економіка України», Sida, «Консолідація експортного потенціалу мсб та спрощення доступу до зовнішніх ринків» за підтримки ЄБРР в рамках ініціативи EU4Business.
4) Чи є у вас наявна виробнича потужність для виходу на зовнішні ринки?Чи зможе ваша компанія покрити зростання попиту? Скільки % обсягу виробництва ви можете виділити на експорт? Чи є місце на виробництві та можливість докупити виробничу лінію чи обладнання і розширити потужність в майбутньому?
5) Чи може ваша компанія змінювати склад і компоненти, адаптувати упаковку продукту згідно вимог зовнішнього ринку: його законодавства, культурних особливостей, і при цьому бути конкурентоздатною?Така адаптація передбачає гнучкість, злагоджену роботу маркетингу, виробництва, технологів, управлінців з якості та інших ланок, вміння шукати інформацію та володіння іноземною мовою.
6) Чи розумієте ви в якій тарі, яким видом транспорту будете транспортувати свій вантаж? Як плануєте захистити його від пошкоджень на іноді тривалому логістичному шляху? Чи знаєте перевізників, яких можна було б найняти для доставки? Чи знайомі з умовами Інкотермс? Для далеких напрямків США та Китаю важливо застрахувати вантаж, оскільки час доставки з України може складати 40 днів і більше.
7) Чи знайомі ви з вимогами валютного законодавства, формами і способами міжнародних платежів? Чи маєте відкритий валютний рахунок в банку?Дуже важливо не лише відвантажити товар на експорт, а й отримати за нього оплату. І зробити це потрібно в такий спосіб, щоб задоволені були всі сторони: експортер, імпортер, податкова служба. Якщо ви працюєте на післяплаті, варто подумати про фінансові інструменти, які б зменшували ризики неповернення дебіторської заборгованості.
Це лише невелика частинка запитань, які ми задаємо нашим клієнтам на початку співпраці.Запрошуємо Вас отримати безкоштовну послугу експортного аудиту від агенції Explore, що дасть можливість побудувати коректну експортну стратегію компанії.

Залишилися питання? Задайте їх нам. Ми швидко відповімо

Дякуємо!

Ми зв'яжемося з вами найближчим часом

Can't send form.

Please try again later.